Базираният в Шумен бизнес на братята Красен и Мартин Каменски, разделен в две търговски дружества: Дъ бейкърс (производство на ядки) и Ню бейкъри (производство на печива), ще бъде финансиран с общо 3 млн. евро от фонда Емпауър и инвеститора Гари Левсли срещу 40% дял. Намеренията са за дългосрочно стратегическо сътрудничество и постигане на продажби, които да увеличат натоварването на производствените мощности до 100% от капацитета в сравнение със сегашните 15%, произвеждайки продукция за 100 млн. лв.
Сделката ще доведе до учредяването на ново дружество, в което двамата братя Каменски ще апортират активи за около 14 млн. лв., придобити със собствени средства и кредити, а фондът и Гари Левсли влагат по 1.5 млн. евро срещу дял от общо 40% в съвместното дружество. В допълнение, Фондът ще съдейства в процесите по продажби, маркетинг и стратегическо планиране.
Преди да основат Дъ бейкърс и Ню бейкъри братята Каменски стартират дейността си в началото на века с търговия с ядки, а оттам, имайки достъп до суровината, решават да започнат и производство. Техни продукти са Ореховките на баба, кубетите и брускетите. С тях успяват да пробият и на външните пазари и да достигнат приходи от около 3 млн. лв. годишно. Разрастването идва, когато попадат в групата на Фикосота, водещ производител на бързооборотни стоки в страната, и достигат оборот от 40 млн. лв., но през 2012 г. продават изцяло дела си.
Производствената база на новия бизнес се намира в Шумен във фабрика с площ от 9 хил. кв. м. В предприятието работят над 170 души. Произвеждат ядки и семки под марката Zigi, лидер в своя сектор в по-високия ценови сегмент, крем-питите с пълнеж Karuzo и серията хрупкави брускети Krambals. Според данни на компанията, пазарът на семки и фъстъци, кроасани и брускети в България е общо за около 120 млн. лв., от които те държат дял от 6-7%. През 2016 г. приходите им от семки и ядки са за повече от 7 млн. лв., а от печива – за 3.8 млн. лв. Предварителните данни за 2017 г. показват, че и двата бизнеса са на печалба. Над 60% от продажбите са зад граница в страни от Близкия изток и бившите югославски републики, а в момента се концентрират върху пазарите в Централна Европа.
Инвеститорите посочват стратегическото мислене, визията за развитие, опита в създаването на иновативни продукти и производствената фабрика „от световна величина“ като основни фактори за инвестиционното решение.