Иpлaндcĸaтa Соmmunісоrр Media Grоuр продава най-голямата радио група в България на нейния мениджмънт за 5.4 млн. евро

Иpлaндcĸaтa Соmmunісоrр Media Grоuр продава най-голямата радио група в България на нейния мениджмънт за 5.4 млн. евро

Соmmunісоrр Grоuр Bulgaria, в която влизат радиостанциите БГ Радио, Радио 1, Радио 1 Рок, Енерджи, Нова, Вероника и радио и телевизия City, става изцяло собственост на българския си управленски екип срещу сумата от 5.4 млн. eвpo. За целта е учредена нова холдингова компания – Фреш Медия България. Новите собственици осигуряват финансирането изцяло с банков заем от Първа инвестиционна банка, като получават и сградата, в която в момента оперират на ул. „Рикардо Вакарини“ в столицата. Като обезпечение по кредита са заложени десетте дружества, в които са разпределени честотите на седемте радиостанции и телевизията в групата.

Според Адриан Сърл, Изпълнителен директор на ирландската група, въпреки стабилните показатели на бизнеса им в страната, Соmmunісоrр Grоuр напуска България, за да се фокусира върху нови възможности на пазара на радио- и дигитални услуги  във Великобритания и Ирландия, където притежава 8 радиостанции и е на четвърто място по пазарен дял. България беше последната държава, в която компанията имаше инвестиции извън Острова, като в периода от 2012 г. до 2015 г. разпродаде всичките си активи в Унгария, Украйна, Чехия, Естония и Латвия.

Новата компания е собственост на Николай Янчовичин, който ще заема поста на Изпълнителен директор, и на Атанас Генов. Двамата досега управляваха радиата на Соmmunісоrр в България. Като съсобственик се присъединява и Христин Стрижлев, бивш Изпълнителен директор на радиата Фреш и Мила Голд и член на Управителния съвет на Българското национално радио, а в момента член на Съвета на директорите на Медийна група България, издател на най-разпространения ежедневник в България – „24 часа“.

Соmmunісоrр създаде най-голямата радио група в страната след като придоби българския бизнес на американската Метромедия през 2004 г. за 14.25 млн. щ. д., в последствие я разрасна я като купи нови радиостанции и получи лицензи за нови честоти. В момента групата е лидер на пазара, като според различни социологически данни има дял между 27% и 34%. Персоналът наброява около 100 души. Новото ръководство обяви, че ще се фокусира върху развитието на дигиталните аудиоканали и ново програмно съдържание. След анализ на пазара се планира и откриването на регионални офиси за реклама, каквито вече има в София, Пловдив и Варна.

Свитият рекламен пазар, който в електронните медии изцяло е превзет от телевизиите, допринася за това един от последните двама големи международни играча да излезе oт Бългapия. Последният e Сеntrаl Еurореаn Меdіа (СМЕ), ĸoятo пpитeжaвa oбщo пeт радиоcтaнции – bТV Rаdіо, N-Јоу, Z-Rосk, Јаzz FМ и Сlаѕѕіс FМ, зaeднo c ĸaнaлитe ĸъм тeлeвизия bТV. Но на пазара отдавна се коментира и желанието на CME да търси купувач за целия си български бизнес, което потенциално може да остави радиопазара без никакво чуждо участие.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *