Китайската SenseTime постави рекорд за набиране на средства в сферата на изкуствения интелект

Китайската SenseTime постави рекорд за набиране на средства в сферата на изкуствения интелект

Успоредно с нарастващото напрежение в международните политически отношения, надпреварата в сферата на изкуствения интелект също се ускорява. В опит да промени имиджа си на държава, копираща съществуващи технологии, Китай инвестира значителни средства в установяването си като лидер в изкуствения интелект. Темата е заложена като приоритетна област на развитие в доклад, обсъждан от китайския парламент през март, а също се коментира често и от китайските технологични гиганти на редовните им презентации пред инвеститорите.

SenseTime, компания предлагаща технологии за лицево разпознаване, е сред най-обещаващите в областта на изкуствения интелект. Тя създава продукти с приложение при пазаруване в магазини без касиер, анализи на клиентски данни, наблюдение и други. Сред клиентите на компанията  са държавният телекомуникационен гигант China Mobile, производителят на мобилни телефони Huawei и американският производител на компютърни чипове Nvidia. Освен това, SenseTime си сътрудничи с QualComm и Honda за разработването на приложения.

Последните новини около SenseTime са резултат от привлечената от Alibaba инвестиция в размер на 600 млн. щ. д. Сделката е рекорд в сферата на изкуствения интелект, като оценява старт-ъп кампанията на над 3 млрд. щ. д. Финансирането ще бъде с цел разширяване продуктовата гама на SenseTime и подсилване на глобално й присъствие.

СОРТИС коментар: СОРТИС Инвест намира Alibaba, с водещите й позиции в онлайн търговията и системите за разплащания, за ключов стратегически партньор на SenseTime, поради допълващите се технологични решения и възможни синергии.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *