Юниливър се договори да продаде своя бизнес с маргарин и продукти за мазане на KKR – водеща световна инвестиционна компания, управляваща активи за над 123 млрд. евро (150 млрд. щ. д.). Цената на сделката е 6.8 млрд. евро (8.0 млрд. щ. д.).
Юниливър, един от водещите световни производители на продукти за лична хигиена, грижа за дома и продукти за хранене и освежаване, реши да продаде свиващия се бизнес с продукти за мазане и да се съсредоточи върху по-бързо растящите сегменти. Марките, които ще бъдат продадени включват Flora, Becel, Country Crock, Blue Band, I Can’t Believe It’s Not Butter, Rama и ProActiv. Този ход е част от стратегията на компанията да реорганизира продуктовото си портфолио с цел постигане на дългосрочен растеж. Бизнесът с продукти за мазане на Юниливър генерира около 7% от общите приходи на компанията и оперира в 66 страни по света. Офертата оценява бизнеса на приблизително 10 пъти оперативната печалба (EBITDA) за последната година, в размер на 680 млн. евро. За 2016 г. бизнесът има оборот от 3.03 млрд. евро.
KKR подкрепя политиките на Юниливър за опазване на околната среда и плана за използване на 100% устойчиво добито палмово масло до 2019 г. Инвестиционната компания планира да подчертае пред потребителите ползите от маргарина, да разшири продуктовата гама и да се разраства на международно равнище.