Кюриг Грийн Маунтин (Кюриг), специализирана в производство на кафе и кафемашини, се споразумя да поеме контрола над Д-р Пепър Снапъл Груп, компания за безалкохолни напитки, за да увеличи мащаба си и да валоризира добре развитата дистрибуторска мрежа на Д-р Пепър. Сделката ще бъде структурирана като обратно сливане, а комбинираното предприятие ще бъде наречено Кюриг Д-р Пепър, (КДП).
Кюриг е лидер в производството на кафе и иновативни машини за кафе и напитки с капсули. Компанията произвежда и продава кафе, горещо какао, чайове и други напитки в единични опаковки под различни марки, а също така и пакетирано кафе на зърна и мляно кафе.
Д-р Пепър е водещ производител на безалкохолни напитки в Северна Америка и Карибския басейн. Компанията се отделя от британската Кадбъри (Cadbury) през 2008 г. Продуктовото й портфолио се състои от газирани и негазирани безалкохолни напитки, бутилирани чайове, сокове и миксове.
Комбинираното дружество покрива всички сегменти в напитките, обединявайки заедно добре познатите марки Dr Pepper, 7UP, Schweppes, Snapple, A & W, Mott’s и Sunkist с водещите марки кафе Green Mountain Coffee Roasters и 75 други от семейството на Кюриг. Така дружеството ще предостави “пълна гама“ напитки на търговците на дребно. Електронната търговия на Кюриг, съчетана с добре развитата дистрибуторска мрежа на Д-р Пепър, ще позволят доставянето на марките на комбинираната компания до техните клиенти независимо къде пазаруват. Сливането ще създаде компания за напитки с приходи в размер на 11 млрд. щ. д. и фокус върху бързорастящи пазарни сегменти. Според двамата главни изпълнителни директори, кафето в момента е един от най-бързо развиващите се сегменти в производството на безалкохолни напитки, а бизнесът с газирани напитки на Д-р Пепър предоставя мащаба и инфраструктурата, за да достигнат марките на Кюриг до всички потребители. Сделката може да увеличи дела на комбинираната компания в кафе сегмента, както и в сегмента на безалкохолни напитки. Според Евромонитор Интернешънъл (Euromonitor International) Кюриг е четвъртият най-голям производител на кафе в САЩ през 2017 г. със 7.4% пазарен дял, а Д-р Пепър – третият най-голям производител на безалкохолни напитки с 8.5% дял.
КДП очаква синергиите на годишна база да достигнат 600 млн. щ. д. през 2021 г. и да подобри паричния си поток, като същевременно планира да ускори намаляването на задлъжнялостта си до коефициент на нетен дълг към EBITDA по-нисък от 3.0 в рамките на три години след приключване на сделката. Сделката е оценена на 18.7 млрд. щ. д. Акционерите на Д-р Пепър ще получат 103.75 щ. д. на акция като специален паричен дивидент и ще притежават около 13% от обединеното предприятие. Про-форма дългът на комбинираното дружество се оценява на 16.6 млрд. щ. д. Приключването на сделката, което подлежи на регулаторно одобрение, се очаква през второто тримесечие на 2018 г.