Кюриг Грийн Маунтин (Keurig Green Mountain) се слива с Д-р Пепър Снапъл (Dr Pepper Snapple) в сделка за 18.7 млрд. щ. д.

Кюриг Грийн Маунтин (Keurig Green Mountain) се слива с Д-р Пепър Снапъл (Dr Pepper Snapple) в сделка за 18.7 млрд. щ. д.

Кюриг Грийн Маунтин (Кюриг), специализирана в производство на кафе и кафемашини, се споразумя да поеме контрола над Д-р Пепър Снапъл Груп, компания за безалкохолни напитки, за да увеличи мащаба си и да валоризира добре развитата дистрибуторска мрежа на Д-р Пепър. Сделката ще бъде структурирана като обратно сливане, а комбинираното предприятие ще бъде наречено Кюриг Д-р Пепър, (КДП).

Кюриг е лидер в производството на кафе и иновативни машини за кафе и напитки с капсули. Компанията произвежда и продава кафе, горещо какао, чайове и други напитки в единични опаковки под различни марки, а също така и пакетирано кафе на зърна и мляно кафе.

Д-р Пепър е водещ производител на безалкохолни напитки в Северна Америка и Карибския басейн. Компанията се отделя от британската Кадбъри (Cadbury) през 2008 г. Продуктовото й портфолио се състои от газирани и негазирани безалкохолни напитки, бутилирани чайове, сокове и миксове.

Комбинираното дружество покрива всички сегменти в напитките, обединявайки заедно добре познатите марки Dr Pepper, 7UP, Schweppes, Snapple, A & W, Mott’s и Sunkist с водещите марки кафе Green Mountain Coffee Roasters и 75 други от семейството на Кюриг. Така дружеството ще предостави “пълна гама“ напитки на търговците на дребно. Електронната търговия на Кюриг, съчетана с добре развитата дистрибуторска мрежа на Д-р Пепър, ще позволят доставянето на марките на комбинираната компания до техните клиенти независимо къде пазаруват. Сливането ще създаде компания за напитки с приходи в размер на 11 млрд. щ. д. и фокус върху бързорастящи пазарни сегменти. Според двамата главни изпълнителни директори, кафето в момента е един от най-бързо развиващите се сегменти в производството на безалкохолни напитки, а бизнесът с газирани напитки на Д-р Пепър предоставя мащаба и инфраструктурата, за да достигнат марките на Кюриг до всички потребители. Сделката може да увеличи дела на комбинираната компания в кафе сегмента, както и в сегмента на безалкохолни напитки. Според Евромонитор Интернешънъл (Euromonitor International) Кюриг е четвъртият най-голям производител на кафе в САЩ през 2017 г. със 7.4% пазарен дял, а Д-р Пепър – третият най-голям производител на безалкохолни напитки с 8.5% дял.

КДП очаква синергиите на годишна база да достигнат 600 млн. щ. д.  през 2021 г. и да подобри паричния си поток, като същевременно планира да ускори намаляването на задлъжнялостта си до коефициент на нетен дълг към EBITDA по-нисък от 3.0 в рамките на три години след приключване на сделката. Сделката е оценена на 18.7 млрд. щ. д. Акционерите на Д-р Пепър ще получат 103.75 щ. д. на акция като специален паричен дивидент и ще притежават около 13% от обединеното предприятие. Про-форма дългът на комбинираното дружество се оценява на 16.6 млрд. щ. д. Приключването на сделката, което подлежи на регулаторно одобрение, се очаква през второто тримесечие на 2018 г.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *