Нестле, най-голямата компания за пакетирани хранителни продукти, се споразумя да продаде американския си бизнес със захарни и сладкарски изделия на Фереро, най-големият италиански производител на сладкарски изделия, за 2.8 млрд. щ. д. в брой.
Като причина за продажбата Нестле посочи слабата конкурентна позиция в САЩ, където компанията се нарежда след Hershey и Mars. След придобиването на Атриум Иновейшънс (Atrium Innovations), производител на здравословни храни и хранителни добавки, през януари, голямата швейцарска хранителна група продължава да следва своята стратегия за пренасочване към здравословни продукти. За семейно-притежаваната Ferrero, сделката е възможност за бързо достигане на мащаб и засилване на присъствието на пазара на сладкарски изделия в САЩ – най-големият в света – добавяйки утвърдени марки към неотдавна придобитите Fannie May Confections и Ferrara Candy Company. Фереро, най-добре позната с марките си Ferrero Rocher, Nutella, Tic-Tacs и Kinder, ще се превърне в третата по големина компания за шоколадови изделия в САЩ и в световен мащаб, според Евромонитор Интернешънъл (Euromonitor International).
Бизнесът със сладкарски изделия на Нестле в САЩ представлява ок. 3% от продажбите на Групата. Той включва популярни местни марки като Butterfinger, Crunch, Chunky, Raisinets, LaffyTaffy, PixyStix и други. Прессъобщението на Нестле подчертава, че сделката включва само марките, ориентирани основно към пазара в САЩ и не включва емблематичните продукти за печене с марката Toll House и глобалната марка KitKat, които компанията ще продължава да развива.
Фереро също така ще придобие американските производствени мощности на Нестле в Блумингтън, Франклин Парк и Итака, както и служителите, ангажирани със сладкарските изделия.
Сделката се очаква да приключи към края на първото тримесечие на 2018 г. след получаване на регулаторните одобрения и изпълняване на условията за приключване.