Полската компания за детско облекло CDRL придобива 90% от беларуската верига за детски дрехи Buslik

Полската компания за детско облекло CDRL придобива 90% от беларуската верига за детски дрехи Buslik

Базираната в Беларус, West Ost Union, собственик на веригата за детски дрехи Buslik, привлече стратегически партньор, продавайки мажоритарен дял на полската компания CDRL, известна с марката си за детски стоки Coccodrillo. В резултат на сделката 90% от West Ost Union са прехвърлени на CDRL, включително дела на Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР). В резултат от сделката ЕБВР ще напусне акционерната структура на West Ost Union и ще завърши инвестиционния си цикъл. Консултант на продавача е партньорът на SORTIS в мрежата от М&А консултанти Globalscope – Capital Times, консултантска компания, специализирана в сливанията и придобиванията в Украйна и Беларус.

CDRL работи в областта на дизайна, производството и продажбата на облекло и други стоки за деца на възраст от 0 до 14 години под известната международната марка Coccodrilo. Продуктите им включват облекло, обувки, храни, аксесоари, козметика, играчки и мебели. Компанията притежава повече от 300 магазина в Полша и над 500 магазина в цял свят. CDRL изнася в Централна и Източна Европа, включително в Беларус, Русия, Украйна, Литва, Латвия, Естония, Румъния, България, Унгария, Чехия и Словакия. „Придобиването на Buslik ще удвои размера на бизнеса ни в Беларус и ще ускори развитието ни в чужбина, като комбинацията от марката Coccodrillo и веригата магазини Buslik има огромен потенциал за растеж в съседни страни като Русия и Казахстан,“ сподели президентът на CDRL Марек Дворчак.

Базираната в Беларус West Ost Union, оперира под марката Buslik и притежава 46 магазина за детски стоки. Чрез привличането на стратегически партньор компанията ще увеличи пазарния си дял, който в момента се оценява на 15%.

Финансовият консултант на West Ost Union, Capital Times, е независима консултантска компания, специализирана в областта на сливанията и придобиванията, с офиси в Минск и Киев. „Сътрудничихме си със собствениците на търговската верига във всички етапи от сделката – идентифициране на партньор, провеждане на прединвестиционно проучване, постигане на споразумение за продажба,“ коментира Дементи Юферев, Инвестиционен директор на Capital Times.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *