Уолт Дисни Ко (Walt Disney Co) придобива активите на 21 Сенчъри Фокс (21st Century Fox) за 66.1 млрд. щ.д. (56.0 млрд. евро)

Уолт Дисни Ко (Walt Disney Co) придобива активите на 21 Сенчъри Фокс (21st Century Fox) за 66.1 млрд. щ.д. (56.0 млрд. евро)

Уолт Дисни Къмпани, мултинационалният медиен и развлекателен конгломерат, се договори да придобие активи на стойност 66.1 млрд. щ.д. от своя конкурент 21 Сенчъри Фокс на Рупърт Мърдок.

Уолт Дисни Ко е диверсифицирана глобална развлекателна компания с дейност в четири бизнес сегмента: медии (телевизионни програми под марките ABC, Disney и Freeform), паркове и курорти (за семейни пътувания и развлечения – Disneyland, Walt Disney World и Shanghai Disney Resort), филмови студиа (студиата Walt Disney и Pixar) и потребителски продукти и интерактивна медия под марката Disney.

Според условията на сделката „Дисни“ ще придобие филмовото студио „21 Сенчъри Фокс“ и телевизионното студио „20 Сенчъри Фокс“, притежаваните от Фокс кабелни мрежи (включително National Geographic и FX Network & Production) и дяловете на компанията в международни мрежи като Star TV и Sky (които Фокс планира да придобие напълно преди приключването на сделката).

Дисни няма да придобие дивизията Фокс Нюз (Fox News), която включва Фокс Нюз (Fox News) и Фокс Бизнес (Fox Business), канала Фокс Спортс (Fox Sports) и телевизионната мрежа Фокс. С тази сделка Фокс ще се освободи от своите дивизии за развлечения, които компанията смята за обречени, и ще се съсредоточи върху по-печеливши сегменти – новини и спортни програми.

Дисни се бори да подкрепи телевизионния си бизнес, тъй като анулирането на абонаментите за кабелна телевизия поставя под натиск приходите на спортния канал ИЕсПиЕн (ESPN) – най-голямата му телевизионна мрежа. Придобиването ще помогне на Дисни да намали значително зависимостта си от традиционната телевизия: заедно с продуцентските компании и дистрибуторските мрежи на 21 Сенчъри Фокс, Дисни също така придобива портфолиото от интелектуална собственост на Фокс, включително три от петте най-високо печеливши филми на всички времена – „Междузвездни войни“, „Аватар“ на Скорсезе и „Отмъстителите“ на Марвел – и изключително популярните телевизионни предавания „Семейство Симпсън“, „Как се запознах с майка ви“, и 22 регионални спортни канала на Фокс, които имат право да излъчват на живо мачове по професионален баскетбол, бейзбол и хокей.

След приключването на сделката, Дисни, която планира да открие собствени стрийминг услуги до 2019 г., ще получи и мажоритарен контрол над Хулу (Hulu) – онлайн видео стрийминг платформа, която ще й позволи да се конкурира с Нетфликс (Netflix), Амазон (Amazon), Епъл (Apple), Гугъл (Google) и Фейсбук (Facebook) в бързо развиващата се онлайн видео индустрия.

Сделката се очаква да доведе до икономии на разходи от поне 2 млрд. щ.д. за комбинирания бизнес. Акционерите на 21 Сенчъри Фокс ще получат 0.2745 акции на Дисни за всяка акция на 21 Сенчъри Фокс, като в крайна сметка ще притежават около една четвърт от комбинираното предприятие. Сделката е оценена на 66.1 млрд. щ.д., включително нетен дълг от 13.7 млрд. щ.д.

Сделката е обект на одобрение от антимонополния орган и се очаква да приключи за 12 до 18 месеца.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *