Уолт Дисни Къмпани, мултинационалният медиен и развлекателен конгломерат, се договори да придобие активи на стойност 66.1 млрд. щ.д. от своя конкурент 21 Сенчъри Фокс на Рупърт Мърдок.
Уолт Дисни Ко е диверсифицирана глобална развлекателна компания с дейност в четири бизнес сегмента: медии (телевизионни програми под марките ABC, Disney и Freeform), паркове и курорти (за семейни пътувания и развлечения – Disneyland, Walt Disney World и Shanghai Disney Resort), филмови студиа (студиата Walt Disney и Pixar) и потребителски продукти и интерактивна медия под марката Disney.
Според условията на сделката „Дисни“ ще придобие филмовото студио „21 Сенчъри Фокс“ и телевизионното студио „20 Сенчъри Фокс“, притежаваните от Фокс кабелни мрежи (включително National Geographic и FX Network & Production) и дяловете на компанията в международни мрежи като Star TV и Sky (които Фокс планира да придобие напълно преди приключването на сделката).
Дисни няма да придобие дивизията Фокс Нюз (Fox News), която включва Фокс Нюз (Fox News) и Фокс Бизнес (Fox Business), канала Фокс Спортс (Fox Sports) и телевизионната мрежа Фокс. С тази сделка Фокс ще се освободи от своите дивизии за развлечения, които компанията смята за обречени, и ще се съсредоточи върху по-печеливши сегменти – новини и спортни програми.
Дисни се бори да подкрепи телевизионния си бизнес, тъй като анулирането на абонаментите за кабелна телевизия поставя под натиск приходите на спортния канал ИЕсПиЕн (ESPN) – най-голямата му телевизионна мрежа. Придобиването ще помогне на Дисни да намали значително зависимостта си от традиционната телевизия: заедно с продуцентските компании и дистрибуторските мрежи на 21 Сенчъри Фокс, Дисни също така придобива портфолиото от интелектуална собственост на Фокс, включително три от петте най-високо печеливши филми на всички времена – „Междузвездни войни“, „Аватар“ на Скорсезе и „Отмъстителите“ на Марвел – и изключително популярните телевизионни предавания „Семейство Симпсън“, „Как се запознах с майка ви“, и 22 регионални спортни канала на Фокс, които имат право да излъчват на живо мачове по професионален баскетбол, бейзбол и хокей.
След приключването на сделката, Дисни, която планира да открие собствени стрийминг услуги до 2019 г., ще получи и мажоритарен контрол над Хулу (Hulu) – онлайн видео стрийминг платформа, която ще й позволи да се конкурира с Нетфликс (Netflix), Амазон (Amazon), Епъл (Apple), Гугъл (Google) и Фейсбук (Facebook) в бързо развиващата се онлайн видео индустрия.
Сделката се очаква да доведе до икономии на разходи от поне 2 млрд. щ.д. за комбинирания бизнес. Акционерите на 21 Сенчъри Фокс ще получат 0.2745 акции на Дисни за всяка акция на 21 Сенчъри Фокс, като в крайна сметка ще притежават около една четвърт от комбинираното предприятие. Сделката е оценена на 66.1 млрд. щ.д., включително нетен дълг от 13.7 млрд. щ.д.
Сделката е обект на одобрение от антимонополния орган и се очаква да приключи за 12 до 18 месеца.