Чешката група PPF купува българската медийна група Нова Броудкастинг Груп от шведската MTG за 185 млн. евро

Чешката група PPF купува българската медийна група Нова Броудкастинг Груп от шведската MTG за 185 млн. евро

Modern Times Group (MTG) се договори да продаде мажоритарния си дял в българския телевизионен оператор Нова Броудкастинг Груп (Нова) на чешкия инвестиционен конгломерат PPF Group (PPF). Сделката оценява Нова на 185 млн. евро. PPF ще придобие пълен контрол върху компанията плащайки изцяло в брой, като закупи 95% от MTG, а останалия дял от 5% – от Eastern Europe Media Holdings S.A. Сделката се очаква да приключи през първата половина на тази година.

MTG излиза от България повече от десетилетие след навлизането си на пазара, когато през 2007 г. придоби групата от ТВ канали Диема. Година по-късно MTG купи Нова Телевизия – един от двата най-големи частни телевизионни оператора в страната – от гръцката Antenna Group за 620 млн. евро. През 2013 г. Нова разшири присъствието си на дигиталния пазар, закупувайки 70% от българското радио Дарик и Нетинфо, която оперира уеб сайтове, вкл. за видео споделяне и електронна поща.

„MTG превърна Нова в медийна група номер едно в България с 33% пазарен дял по гледаемост и собственост на някои от най-големите дигитални марки в страната“, каза изпълнителният директор на MTG Йорген Линдеман. Групата се състои от 7 ТВ канала и 19 онлайн бизнеса, които заедно са генерирали 99.44 млн. евро продажби и 19.56 млн. евро оперативна печалба (EBIT) през 2017 г. В Групата работят 650 души. Нова притежава правата за България за излъчване на футболното първенство на страната, Висшата лига на Англия, Националната баскетболна асоциация (САЩ) и Световните боксови супер серии. Също така наскоро получи права за излъчване и спонсорство на турнира ATP World Tour 250 series, който се провежда в София.

Сделката е в съответствие с продължаващата стратегическа трансформация на MTG от традиционен национален телевизионен оператор към глобален играч в сегмента за дигитални развлечения. MTG ще използва приходите от продажбата, за да инвестира в бизнеса си с дигитални развлечения, както и в подразделенията си Nordic Entertainment и MTG Studios. Те трябваше да бъдат продадени на датския телеком TDC, но тази сделка да бъде отменена (прочетете повече за това на страници 6-7). Продажбата на Нова слага край на присъствието на MTG в телевизионния бизнес и я превръща в дигитално-фокусирана група. След сделката MTG вече не притежава традиционни телевизионни активи – с изключение на продуцентското си подразделение MTG Studios и на Nordic Entertainment, притежател на платформи като Viafree, Viaplay и Viasat, и скандинавски телевизионни канали, финансирани от реклами.

По-рано тази година MTG се съгласи да продаде своя дял от 75% в младежкия канал Trace в сделка, която оценява 100% от бизнеса на 40 млн. евро. Миналата година бяха продадени телевизионните активи в Чехия за 116 млн. евро, както и бизнеса в балтийските републики за 100 млн. евро. През същия период MTG разшири дейността на дигиталното си подразделение MTGx, като инвестира в компании като фирмата за онлайн игри InnoGames и американския издател и разработчик на игри Kongregate. Сделката за Нова отбелязва последния етап от излизането на MTG от пазара в Централна и Източна Европа, което бе предизвикано от принудителната продажба на нейните дялове в платформата DTH Raduga и телевизионния оператор CTC Media в Русия.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *