Apple придобива компанията за аналитика на музика Asaii в опит да подобри качеството на продукта си Apple Music. По конкретно, целта на технологичния гигант е да предлага точни съвпадения между препоръчаните от приложението списъци с песни и предпочитанията на крайния потребител. Според няколко неофициални източника, транзакцията е на стойност под 100 млн. щ.д.
Въпреки, че от компаниите отказват коментар, транзакцията бе потвърдена от основателя на The House – старт-ъп акселератор, направил първата инвестиция в Asaii:
„Като първи инвеститор в Asaii, сме особено развълнувани от факта, че компанията бе закупена от Apple. Вярваме, че по този начин, Asaii ще има възможността да разшири значително мащаба си и да продължи да надгражда своята визия за бъдещето на музикалната индустрия.“
Asaii е компания, базирана в Сан Франциско, която позволява на звукозаписни компании и мениджъри да откриват, проследяват и управляват талантливи изпълнители чрез изкуствен интелект. Алгоритмите на платформата целят да предсказват кой артист ще оглави музикалните чартове – „да открием следващия Джъстин Бийбър преди всички останали“, както коментират от компанията. Asaii има два основни продукта – платформа за артисти и творчество, целяща идентифициране на бъдещи таланти, както и услуга за интегриране на търсачка за препоръчани песни и изпълнителни чрез приложно-програмен интерфейс (API). Екипът на Asaii има опит в компании като Apple, Facebook и Yelp.
Новините за сделката пристигат само месец след като Apple придоби приложението за разпознаване на песни и изпълнители Shazam. Експертите в индустрията предполагат, че двете покупки ще помогнат на Apple да се конкурира със Spotify – лидера на пазара за стрийминг на музика.