Coca-Cola HBC придобива сръбската компания за захарни изделия Bambi за 260 млн. евро

Coca-Cola HBC придобива сръбската компания за захарни изделия Bambi за 260 млн. евро

Базираната в Швейцария Coca-Cola HBC обяви придобиването на водещия сръбски производител на сладкарски изделия и бисквити Bambi в сделка за 260 млн. евро. Предвид регулаторните одобрения и изпълнението на заключителните условия, сделката се очаква да приключи до края на второто тримесечие на 2019 г., стана ясно от прессъобщение на 18 февруари.

С придобиването на Bambi Coca-Cola HBC получава възможността да добави в своето портфолио водещи известни марки в близка до техния бранш категория в най-бързо развиващите се пазари – Сърбия и Западни Балкани. Сделката ще разшири дистрибуторската мрежа и продуктовото портфолио на компанията в стратегически важни канали като традиционната търговия на дребно и HoReCa.

Coca-Cola HBC е едно от най-големите дружества бутилиращи Coca-Cola, обхващащо 28 държави, включително Ирландия, Италия, Русия и Нигерия. Компанията продава 2 млн. каси годишно под 197 марки. Напитките, които продава, са безалкохолни готови за консумация, попадащи главно в категориите газирани и енергийни напитки, натурален сок, вода, кафе и чай. Според Зоран Богданович, главен изпълнителен директор на Coca-Cola „Това придобиване предоставя отлична възможност за създаване на допълнителна стойност както за Coca-Cola HBC, така и за нашите клиенти и акционери. То ще укрепи нашата позиция пред клиентите ни и ще увеличи присъствието на продуктите ни в техните ключови моменти от ежедневието, като начало на деня, в движение или вкъщи.“

Сръбската компания Bambi е водеща в региона в сектор захарни изделия. Тя произвежда широка гама от бисквити, вафли и леки закуски. Компанията продава под марките Bambi, Wellness, Zlatni Pek, Josh и основната им марка бисквити Plazma, която е най-разпознаваемата марка в Сърбия. Bambi отчита приходи от около 80 млн. евро, от които над две трети са генерирани в Сърбия, а останалите – предимно в Западните Балкани.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *