Comcast, глобален телекомуникационен конгломерат и най-големият американски кабелен оператор, направи оферта за закупуване на Sky, най-голямата британска медийна компания за 31 млрд. щ. д. (или 12.5 паунда на акция), като надхвърли офертата на 21st Century Fox от 10.75 паунда за останалите 61%, които не притежава.
Comcast Corporation е най-големият по приходи телевизионен оператор и доставчик на кабелна телевизия в света. Състои се от два основни бизнеса: Comcast Cable, която работи в сегмента кабелни комуникации (чрез марката Xfinity) и NBCUniversal, която работи в сегментите кабелни телевизионни канали (MSNBC, CNBC, USA Network, E !, Weather Channel и др.), ефирна телевизия (NBC, Telemundo), филмова индустрия (продуцентското студио Universal Pictures) и тематични увеселителни паркове (Universal Parks & Resorts).
Sky plc., заедно със своите дъщерни дружества, е в бизнеса с развлечения и комуникации, и предлага най-разпространената услуга за платена телевизия в Европа. Британската компания предлага платени услуги за телевизионно излъчване и комуникации в дома, вкл. интернет и гласови телефонни услуги. Sky обслужва битови и корпоративни клиенти в Обединеното кралство, Ирландия, Италия, Германия и Австрия, и излъчва на живо спортни събития, филми и американски развлекателни предавания под марките Sky TV, skyATLANTIC, skyTG24, skySPORTS, skyCINEMA, skyNEWS, skyARTS, skyLIVING и sky1.
Офертата на Comcast може да провали многомилиардната сделка на Disney за закупуване на значителен дял от 21st Century Fox, която предполага, че офертата на Fox за останалите 61% от Sky ще бъде успешна. Comcast се възползва от трудностите на Fox при осъществяване на сделката – британските регулатори многократно изразиха притеснения, че империята на Рупърт Мърдок ще има по-голям контрол над медиите в страната, където вече притежава няколко вестника и удължиха процеса на одобрение повече от година, принуждавайки 21st Century Fox да предложи повече отстъпки.
Изглежда, че потенциалният купувач на Sky ще получи бизнес с добре установени брандове, мощно присъствие (около 22.5 млн. абонати) на големите европейски пазари – Германия, Италия и Испания – и лидерската позиция в платената телевизиявъв Великобритания, заедно с правата за излъчване на английската Висша Лига, която печели популярност в САЩ.
С придобиването на Sky, Comcast ще получи огромно присъствие в Европа във време, когато регулаторните органи на САЩ спират опитите им за вътрешно разширяване. Според Comcast, Sky би увеличил международните приходи на компанията от 9% от общите продажби до 25%. С придобиването Comcast ще получи достъп до ефективен механизъм за разпространение и възможност за кръстосано промотиране, тъй като Sky има свои собствени продукции и е клиент на съдържанието на Comcast.
Анализаторите смятат, че покупката на Sky е по-печеливша за Fox и предполагаемия купувач на медийните активи на Fox – Disney – но е по-стратегическа за Comcast. Според Bloomberg колкото и полезна да бъде покупката за доходите от една акция и свободния паричен поток, Sky не би допринесла много за растежа на Disney. За Comcast Sky по-скоро би означавала растеж на EBITDA (печалбата преди лихви, данъци и амортизация), отколкото потенциал за ръст на доходите от една акция и свободния паричен поток.
След обявлението цената на акциите на Sky се повиши с повече от 20% до 13.31 паунда, надхвърляйки офертата на Comcast, което индикира, че инвеститорите може би очакват конкурентно наддаване. Акциите на Comcast паднаха с 7.4% до 36.66 щ. д., което е най-големият спад след 2011 г. Цената на акциите на Disney спадна с 4.5% до 104.87 щ. д., а тази на Fox скочи с 3% до 37.63 щ. д.