Hochtief, германско холдингово дружество с основна дейност в областта на строителството и инженеринга на проекти в енергетиката, минното дело, транспорта и градската инфраструктура, предложи почти €19 млрд. ($20 млрд.), за да придобие Abertis Infrastructuras SA, оператор на пътна и транспортна инфраструктура. Основана в Испания, Abertis притежава и експлоатира магистрали, платени пътища, и телекомуникационна инфраструктура.
Hochtief разполага със солиден паричен ресурс и е 72% собственост на ACS, като основно се концентрира върху международната експанзия. Компанията надделя над конкурентната оферта на Atlantia SpA, италианска холдингова компания, предоставяща услуги по управление на платени магистрали. По-рано тази година Atlantia предложи на акционерите на Abertis €16.3 млрд. Сливането щеше да създаде най-големия оператор на транспортна инфраструктура, управляващ 14,095 км пътища в 19 страни.
Hochtief има за цел да допълни своята строителна дейност с предлаганите от Abertis услуги по експлоатация и поддръжка на инфраструктура, като в медиите се появиха спекулации, че офертата на Hochtief е подкрепена от испанското правителство чрез ACS поради „политически чувствителните“ испански концесии за магистрали. Главният изпълнителен директор на Hochtief, Марселино Фернандес Вердес, отрече такива слухове, твърдейки, че ходът е чисто стратегически и придобиването ще „генерира стойност през целия жизнен цикъл на проектната инфраструктура“. Ръководството на Atlantia заяви, че компанията е готова да подобри офертата си, което означава, че е вероятно да наблюдаваме битка за поглъщането.
За да финансира придобиването, Hochtief планира да плати 80% в брой, а останалите 20% – в акции с коефициент на замяна от 0.1281 акции на Hochtief за 1 акция на Abertis. Компанията е осигурила финансиране от €15 млрд. с лихвен процент от 2% и планира да издаде нови акции, като по този начин намали дела на ACS до под 50%.
Предложената сделка се очаква да добави стойност и да генерира синергии в разходите с настояща стойност между €6 и €8 млрд.
Сделката се усложнява от политическата нестабилност в Каталуния, където са разположени четвърт от активите на Abertis. Компанията наскоро прехвърли юридическото си седалище от Барселона в Мадрид.