В рамките на около месец, гигантът в областта на платежните системи – PayPal, придоби рекорден брой компании. Обща тема между транзакциите е укрепването на позициите във все по-конкурентната, но и примамлива, сфера на бизнес услугите.
Първо, в опит за разширяване на услугите си при физическите разплащания и подсилване на позициите в Европа, Paypal придоби шведската iZettle за 2.2 млрд. щ д. Докато размерът на сделката е показателен за амбициите и приоритетите на компанията, то придобиването се оказа едва първа стъпка от агресивно разширяване на портфолиото услуги насочени към търговци.
По-малко от 10 дни след обявяването на сделката за iZettle, PayPal изкупи Jetlore – стартираща компания за предвиждане на различни индикатори от търговията на дребно посредством изкуствен интелект. Придобитата технология анализира и интерпретира милиарди клиентски и продуктови данни, агрегирани от стотици сайтове на търговци. Целта е прогнозиране на предпочитанията на отделните потребители и оптимизиране на маркетинг стратегията и бюджета на търговците.
На 20 юни PayPal придоби Hyperwallet срещу 400 млн. щ. д. На пръв поглед сделката не е директно насочена към клиентите търговци, а по-скоро към основния онлайн бизнес на PayPal. В същото време предплатените карти и клиентските данни на Hyperwallet ще подобрят цялостните услуги на PayPal.
Ден по-късно компанията направи още една ясна стъпка в посока бизнес клиенти чрез закупуването на Simility за 120 млн. щ д. Тук, Paypal си набави технология основана на машинно обучение, целяща да подпомогне онлайн търговците при идентифициране на измами и управлението на риска.
Мнение на СОРТИС: Сравнително ниската входна бариера доведе до силно фрагментиранa и конкурентенa индустрия за финансови технологии. Въпреки това, предвид размера на пазара и ясно очертаващите се лидери, вярваме че индустрията навлиза в етап на консолидация. PayPal е с добри шансове да се възползва от трансформацията на глобалната платежна система.