Sainsbury’s и Asda се обединяват срещу дискаунтърите

Sainsbury’s и Asda се обединяват срещу дискаунтърите

През последното десетилетие жестоката ценова конкуренция бе основна характеристика на търговията с бързооборотни стоки във Великобритания. Основен потърпевш от растящата популярност на дискаунт магазините бяха традиционните супермаркети – Tesco непрекъснато губеше пазарен дял от Lidl и Aldi, докато Poundland, най-големият магазин за един паунд, и подобните му, се радваха на щедри финансови оценки в редица сделки.

Все пак традиционните супермаркети не се предават. След скорошното консолидиране на Bookers и Tesco, новината за сливането между Sainsbury’s и Asda – съответно вторият най-голям ритейлър и британският бизнес на Walmart – разбуниха духовете в индустрията. Евентуалната комбинация ще създаде лидер в сектора, контролиращ 32% от пазара. Натискът върху маржовете по цялата верига от доставчици ще се увеличи, Sainsbury’s ще се възползва от интернационалните контакти и логистика на Walmart, докато Asda ще има достъп до успешните практики за онлайн търговия на Argos (дъщерно дружество на Sainsbury’s). В допълнение сливането ще доведе до истински допълващо се портфолио от магазини, тъй като силните пазари на двата супермаркета географски не се припокриват.

Докато инвестиционната логика е очевидна, получаването на регулаторно одобрение далеч не е сигурно – трудно подобна сделка би се харесала на комисията за защита на конкуренцията без съществени допълнителни мерки. Ако е успешно, обаче, сливането със сигурност ще размести пластовете в търговията с бързооборотни стоки в Обединеното кралство.

СОРТИС коментар: СОРТИС Инвест вярва, че тенденцията за консолидиране на индустрията ще се разпростре и в Европа в опит за противопоставяне срещу агресивните дискаунтъри и набиращите сила платформи за онлайн търговия.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *