SAP обяви придобиването на Qualtrics International, глобален лидер в сферата на инструменти за управление на „изживяванията“ (experience management – XM) за бизнеси. Чрез своята платформа Qualtrics XM Platform™, Qualtrics помага на клиентите си да структурират, управляват, събират и анализират информация за степенната на удовлетвореност и цялостното изживяване на трети лица, имащи отношения към дадената компания. Платформата обединява на едно място четирите най-важни „изживявания“ за един бизнес: цялостното потребителско изживяване, удовлетвореността от продукта, удовлетвореността на персонала и възприемането на бранда.
Германският технологичен гигант ще заплати 8 млрд. щ.д. за целия пакет от акции на Qualtrics, в опит да комбинира управлението на тези „изживявания“ с оперативните данни. След транзакцията се очаква придобитата компания да запази своя лидерски екип, персонал, бранд и корпоративна култура, оперирайки като независимо дружество – част от бизнес групата на SAP за облачни услуги.
Изпълнителният директор на SAP Бил Макдермот обясни сделката като опит за цялостно изменение на индустрията:
„Постоянно търсим възможности за трансформация – обявената днес сделка е точно това. Заедно, SAP и Qualtrics представляват нова парадигма, подобно на пазарните изменения в сферите на персоналните операционни системи, смарт устройствата и социалните мрежи.“
Раян Смит, Изпълнителен директор на Qualtrics International , вярва, че сделката ще ускори развитието на Qualtrics:
„С екипа си от над 95,000 служители, SAP ще ни помогне да разширим дейността си с по-бърз темп и да постигнем целите си в по-широк мащаб. Сделката незабавно ще направи платформата ни разпознаваема навсякъде.“
Очаква се регулаторните органи да разрешават придобиването и сделката да бъде затворена през първата половина на 2019 г. Транзакцията вече е одобрена от бордовете и на двете компании, както и от акционерите на Qualtrics.