Швейцарската компания WayRay, водещ доставчик на холографски дисплеи с разширена реалност за автомобили, обяви нова инвестиция привлечена от Порше, Хюндай Моторс, Али Баба Груп и други инвеститори. Средствата ще бъдат предназначени за научноизследователска и развойна дейност, производство и наемане на персонал. Компанията, базирана в Цюрих, е набрала успешно над 100 млн. щ.д. от началото на 2012 г. и цели да се превърне в „еднорог“, т.е. да има оценка от над 1 млрд. щ.д., до края на 2019 г.
Пазарът на автомобилни дисплеи, разположени на нивото на погледа на водача, е оценяван на 560 млн. щ.д. през 2018 г., а прогнозните стойности за 2023 г. надминават 1 млрд. щ.д. WayRay се конкурира с компании като Continental и Panasonic в опит да отговори на търсенето на подобни устройства, които имат 2 основни приложения: помагат на водача и предоставят допълнителна информация и забавление на пътниците.
Холографският продукт на WayRay създава истинско усещане за разширена реалност чрез интегриране на виртуални обекти в пространството около превозното средство. Проектираният образ се създава от малко по размер устройство, което може да бъде монтирано в почти всеки автомобил. В сравнение с конвенционалните дисплеи на пазара, технологията на компанията дава възможност за визуализация на по-голямо количество реални обекти, на удобна за зрението на шофьора дистанция.
Виталий Пономарев, Изпълнителен директор и основател на WayRay, твърди, че липса на конкуренция в конкретен канал за продажби и високото търсене ще бъдат ключови условия за развитието на компанията:
„Ако нямате конкуренция в OEM (original equipment manufacturer) канала, както е в момента ситуацията при нас – то това е златна мина. Клиентите просто ви чакат на опашка, докато имате време да работите с тях.“