В опит да защити водещата си позиция в индустрията във времена на дигитализация, мултинационалната компания за реклама и връзки с обществеността WPP придоби мажоритарен дял в технологичната маркетингова компания и платинен партньор на Salesforce Emark. Сделката бе сключена през Wunderman, дъщерна компания на WPP.
Предлаганата услуга от Emark интегрира Salesforce Marketing Cloud, Commerce Cloud, Service Cloud, DMP, Facebook Advertising и Google Ads в обща платформа.
Апетитът на капиталовите пазари към WPP се притъпи след като все повече клиенти се обръщат към услугите на Google и Facebook, за да достигнат до потребителите, докато дългогодишният Изпълнителен директор Мартин Сорел бе застигнат от обвинения за злоупотреба с активите на компанията. Въпреки това, рекламният гигант се опитва да защити позициите си, като се концентрира върху консултантски и услуги с висока добавена стойност, докато разпродава нестратегическите си активи. Резултатите са налице – единствените дивизии, отчитащи ръст през последното тримесечие са връзки с обществеността, консултации по брандиране и специализирани комуникации.
Мнение на СОРТИС: Рекламната и PR индустрии претърпяват трансформация, при която FANG (Facebook, Amazon, Netflix и Google) привличат рекорден дял от медийните разходи, като същевременно автоматизират бюджетирането и стратегията на клиентите. В резултат, рекламните агенции се насочват към интегрирани услуги с висока добавена стойност, които трудно могат да бъдат автоматизирани или репликирани.