Британският концерн Unilever купи „Сладоледена фабрика“ – Велико Търново, която произвежда сладоледите с марка Denny Ice Cream. Сделката, чиято стойност не беше обявена, подлежи на одобрение от Комисията за защита на конкуренцията. Българското подразделение за сладоледи на Unilever и великотърновската компания ще се слеят в нова структура, която ще е част от Unilever South Central Europe, а Цветан Цветанов, основател на компанията, ще бъде управляващ директор.
„Сладоледена фабрика“ е основана през 1993 г. като семеен бизнес. Дружеството произвежда цялата гама сладоледи – импулсни (на клечка, във фунийка), фамилни (големи разфасовки), за ресторанти и барове, торти и др. През 2017 г. 65% от продажбите са на българския пазар, 15% – в ЕС, а 20% – в трети страни. Приходите през 2017 г. са 12.2 млн. лв., а печалбата е 2.2 млн. лв. Според маркетинг мениджърът на компанията, тя е втора по продажби в страната с пазарен дял от около 15% в обем и около 12% в стойност.
Unilever е един от водещите световни доставчици на продукти за красота и лична хигиена, грижи за дома и храни и напитки, които достигат до 2.5 млрд. потребители дневно в над 190 страни. Корпорацията има 161 хил. служители, продажби за 53.7 млрд. евро през 2017 г. и притежава над 400 марки, сред които Persil, Dove, Knorr, Domestos, Hellmann, Lipton, Ben & Jerry’s, Magnum, Lynx. В Южна и Централна Европа групата Unilever работи в сектора на храните, грижа за дома и личната хигиена чрез поделенията Unilever South Central Europe и Unilever Romania. Това не е първата сделка на Unilever на българския пазар за сладолед. През 2011 г. компанията стана собственик на Дарко, придобивайки правата над марките, дистрибуторската мрежа и производствените линии от фонда за дялово инвестиране Balkan Accession Fund, който бе инвестирал през 2007 г. Unilever работи на българския пазар под бранда Algida, като притежава и други марки – Eskimo, Big Milk, Cornetto, Carte D’Or, Magic, Twister.